♥ Brunetten Talar ♥

Alla inlägg under september 2013

Av Isabella - 30 september 2013 17:01

Måndagen har passerat! Ja, i alla fall dagen. Kvällen återstår och där står det veckohandling på schemat, bland annat. Men det känns helt okej, för nu är sambon hemma och kan leva rövare med oss!! Dagarna går ganska snabbt ändå och det uppskattar jag. Har ganska mycket att se fram emot just nu så tiden får gå fort, fort! hihi.


Annars är jag ganska less på en sak. Ja men till exempel dessa människor som alltid har en åsikt om andras liv. Stora som små saker. Det är en sak att be någon om personens åsikt, och en annan att människor självmant lägger sig i fast man verkligen inte har bett om det. Detta händer mig titt som tätt, dock inte flera personer men personen/personerna ifråga är väldigt irriterande ibland. Jag är en vuxen människa och fattar mina egna beslut. Kompisar och dylikt har ingenting med dom besluten att göra. Stör man sig på mig och mina beslut, fine with me. Men då är det inte svårare än att bryta kontakten. Att hela tiden skapa dålig stämning är ingenting jag vill blanda mig i. Är helt säker på att något gnäll om den här bloggen också kommer snart. :P

Så nu har jag fått det sagt och med det går jag över till någonting annat direkt. ;)


Bilder från idag när jag och Hugo var ute i si sådär någon timme och tröttade ut honom fullständigt!! Dock syns inte det på bilderna, det här var sista stunden ute, haha.

       

Av Isabella - 30 september 2013 12:41

Titta vem som är här! Jag lever, vi lever! Vardagen går i ett och ofta är det ingen lugn minut med en valp i någon slags 3 månaders trots, haha. Helgerna är höjdpunkten där vi gör olika saker tillsammans, så som att åka till mamma! Jätte mysigt då vi alltid äter middag tillsammans, gottar framför film och mår allmänt gott. Sen får givetvis Hugo lite tid med "mormor" också! Han känner igen henne nu så den lille svansen går i ett när han ser henne, hehe. Så gulligt!!

I fredags var jag med en tjejkompis, i lördags blev det bara att vara hemma men i söndags däremot var vi faktiskt hos mamsen! Nu i förmodligen tre helger, har jag någonting att se fram emot hela tiden. Jag behöver det där lilla att se fram emot, eller stora... Men jag är inte så krävande. ;)


Hugo har vuxit jätte mycket. För snart 14 dar sedan var vi iväg och gjorde sista vaccinationen på honom också, för i år i alla fall. Vid ett årsåldern är det dags för en till.

Tänkte visa bilder på vår plutt!!

 

Är han inte helt underbar?!

Av Isabella - 14 september 2013 12:15

God middag! Älsklingen gav mig sovmorgon idag men är ändå skit trött! Ja för sen när man gick upp så skulle Hugo bråka en massa med oss, men slutligen fick jag honom lugn i min famn! Det tog oss 4 timmar att få rätt på pannkakorna och flänga med Hugo samtidigt. Så!! Nu ska vi strax åka till djur affären och kolla på grindar. Vi får helt enkelt sätta en grind till köket så han stannar hos oss när vi grejar med maten osv, tills han är rumsren. Annars hamnar vi nog på psyket snart, haha.

Jag har ont i magen idag men det är för att jag är stressad. Njuter av lugnet nu när Hugo sover och hämtar nya krafter innan vi ska åka iväg.
Gubben går rundor på området idag och är bara jävligt störig!! Fel dag att jävlas kan jag säga, så bäst han är tyst annars lär jag väl säga saker jag kommer ångra!

Pannkakor blev det slutligen (lchf) ändå! Med smör och stevia samt vaniljgrädde och varma bär!

Av Isabella - 13 september 2013 12:16

Näääää vilken morgon! Hugo ville inte alls koppla av. Tog jätte lång tid att lugna honom! Men somna gjorde han slutligen och då sov han från 08 till 11.00 haha. Bra jobbat!! På drn timmen han varit vaken så har vi varit ute två gånger redan och jag hann ta en dusch också med sällskap i badrummet (inte duschen) av Hugo. Ja något måste man ju göra så han inte slurpar i sig en sladd eller det händer en olycka på golvet medan jag duschar. Eftersom jag inte alls är på humör så ska jag fixa mig lite nudlar nu och det blir mitt första mål mat idag....
Allt annat än lchf men jag vägrar äta ägg igen och kinkig är jag också idag, så så får det bli!!

Av Isabella - 12 september 2013 21:25

Jag är helt slut efter den här dagen!! Att ta hand om Hugo själv har väl inte varit det lättaste. Man känner sig ganska låst eftersom att han är SÅ beroende av en!!
Separationsångest verkade han ha med sambon idag så jag gjorde helt enkelt middagen idag och sambon satt på golvet med Hugo och kelade lite!!
Hade aldrig kunnat göra middagen innan han kom hem. Hugo måste se mig hela tiden liksom. Haha, oh. Vad vi älskar honom!!

Middagen ligger i magen nu i alla fall och Hugo i sin säng. Sambon diskar och jag sitter vid köksbordet så jag syns om lilleman vaknar. ;)

Hemmagjorda biffar med fetaost i och sallad med fet majonnäs till samt en kallsås! 
Det är lchf i ett nötskal. ;)

Det är busenkelt och gick på känsla!

Geggade ihop köttfärsen med två ägg, 1 matsked mandelmjöl, svartpeppar o salt. Formade det till biffar, gjorde ett litet hål (inte rakt igenom) och la en fetaost bit i, i varje biff. Stekte på medel värme! :)

Done! ;)

Av Isabella - 11 september 2013 20:41

Den här unge killen har varit en riktig kelgris hela dagen!! Sovit i min famn och i sin säng, sen har han bara pausat med kissa/bajsa och äta! Varit ute ett tag men inte lika fullt aktivt som andra dagar eftersom att jag ej mått bra och sambon också känt sig lite skum!! Med andra ord fick jag klart för mig nu; Jag kommer att ha hand om en PIGG Hugo inatt! En Hugo som inte kommer vilja sova för det har han ju gjort hela dagen.... Så jag räknar med att vara uppe hela/halva natten och ta hand om huliganen! ;) Oh jag som längtade så efter sängen, haha. Lärdom dock!! Imorgon ska jag, hur trött jag än är, ut och aktivera honom så vi kan få en normal natt sen. ;)

 

Bjuder på lite bilder från när han kom hem till oss i Fredags! :)

     

Av Isabella - 11 september 2013 20:32

Dessa skönheter ska jag klicka hem strax, så jag har lite olika alternativ till träningskläder!!

As fina, min storlek och billigt! Det mesta är på rea, en del kanske kostar lite extra men det är det helt klart värt för att man ska se och känna sig lite roligare när man tränar!


Hoppas bara att träningen kan komma igång snart igen. Det enda vi har nu är det vi gör med Hugo, men annars blir det inte mycket. Så fort han har lärt sig att vara själv hemma, är rumsren osv så ska vi iväg! Under tiden ska jag träna hemma, så jag vill ändå se snygg ut!   

                         

Av Isabella - 11 september 2013 20:09

Då var även den här dagen till ända och jag längtar tills vi går och lägger oss! Dock betyder denna natt att jag har huvud ansvaret helt för Hugo nattetid ensam. Eftersom att sambon ska börja jobba imorgon så får jag ta Hugo på natten så han får sova. Natten till idag var då inte rolig eftersom att Hugo vaknade hela tiden. Hoppas på bättre tur inatt!

Till lunch åt vi kyckling sallad och till middag blev det en fet korvgryta med kokt blomkål! Jammi!!
Nu ska vi äta äppelpaj a la sambons mamma till efterrätt.

Klockan är ungefär åtta på kvällen och det är redan skit mörkt. Mysigt!! ;)

Följ oss på Instagram

Instagram

Presentation


Jag som driver bloggen heter Isabella och är 21 år. Jag bor i fina staden Helsingborg med sambon Markus och valpen Hugo. Härinne får ni ta del av vår aldrig så lugna vardag, inspiration, shopping, små tävlingar med mera.

Kategorier

FACEBOOK

Fråga mig

6 besvarade frågor

Mitt arkiv

Omröstning

Vilken bloggerska gillar du bäst?
 Isabella Löwengrip
 Kissie
 Keela
 Kenzas

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards