♥ Brunetten Talar ♥

Alla inlägg under augusti 2013

Av Isabella - 31 augusti 2013 21:35

Orkar inte skriva så mycket men nu har vi hälsat på lillkillen och vi alla föll för varandra så pass att han nu är vår och redan på fredag hämtar vi lillen! Det blev att vi var där väldigt länge så vi fick verkligen ställa alla frågor, samt leka, mysa och gå ut på äventyr!! Lillen sov i min famn och ville hela tiden slicka mina händer och mysa in sig! Han var likadan mot sambon :)
Nu är vi själva i bara en vecka sen har vi en fin liten bebis hos oss och ett helt nytt liv hädanefter! Ett roligt hundliv som vi båda ser fram emot!
Jag blev så fäst och saknar honom redan. Det här kanske låter konstigt men han var verkligen som en riktig bebis och jag fick ensådan instinkt att ta hand om honom. När hon sa att ännu ett par ville se honom så blev det klappat och klart! Den här killen skulle vi inte lämna ifrån oss!! :)

Bilder får ni sen när jag har en dator tillgänglig för appen vill inte funka gällande bilder :S

Av Isabella - 31 augusti 2013 11:56

Lördags frukosten! Mumma!! Riktigt gott var det :)
Och jag älskar kameran!! :)

Av Isabella - 31 augusti 2013 10:43

Jag är jätte pirrig denna morgon! Har längtat i en vecka efter dig lillkillen och idag är vi äntligen här! Jag hoppas det blir lika bra som vi förväntar oss och att lillkillen blir vår! :) Ja allt hänger på oss men det ska ju kännas rätt!! I eftermiddag åker vi. Eller egentligen tidigare hehe. Vi ska vara där kl 16! Innan dess ska vi käka något enkelt nu, duscha och fixa oss, åka inom arken zoo vid oss och titta på deras burar av det märket vi vill ha, sen åker vi mot Malmö, käkar lunch på vägen, slappar o går igenom våra frågor och papper innan vi ska träffa dom! :)
Jag hoppas på det bästa men har en bra magkänsla!!

Vi har diskuterat namn hit och dit för ska vi nu ha honom så vill vi att dom kallar honomför det vi valt tills vi ska hämta honom. :) Vad namnet blir i så fall säger vi inte än hehe.

Jag hoppas också att mitt illamående vill ge med sig!
Ciao People!

Av Isabella - 30 augusti 2013 22:34

Bjussar på lite fler bilder från idag!!

Ja på onyttighets dagens dag (haha what?) får man äta såhär! 3 rätters middag på Ikea!

 

 

Och såhär vacker var jag idag, hähä.



Av Isabella - 30 augusti 2013 21:16

Hej hopp!!

Idag har det varit full rulle på oss, under eftermiddagen! Morgonen och förmiddagen var lugn och jag var ensam hemma. Sedan tog jag bussen in till stan för att möta upp sambon vid hans jobb. Dock var det överfullt på bussen och jag fick jobba stenhårt med mig själv!! Fy alltså..

Men men, jag överlevde resan hehe. Som tur är tar det ca 20 minuter och var full halva vägen "bara". Men vi drog iväg för att köpa min nya mobil dirket, lyckliga jag hihi. Nu ligger den och laddar i vårt sovrum och jag sitter här i vardagsrummet och bloggar vid datorn och ska överföra alla bilder från min iFån till datorn! För att sedan få in det mesta av bilderna i nya telefonen, haha shit alltså! Jag har 3419 bilder! Jo men tjena....

Vi var också iväg och kollade på hundburar! Vi märkte att det ligger på runt 2000-3000 kr om den ska vara godkänd av jordbruksverket. VARFÖR är inte ALLA burar det?! Ska det behöva vara någon speciell lyx eller? Nu är det så att vi är beredd att lägga pengar på att vår fyrbenta ska åka lika tryggt som vi gör när vi ska ut med bilen, och få samma ärliga chans som vi. Men alla väljer inte att lägga några tusen kronor på en hundbur.

Varför måste det vara extra pris och någon lyx att hunden är absolut 110% skyddad?! Nej fy vad vidrigt rent ut sagt!! Nåja ett bra märke har vi hittat och vi ska kolla fler affärer som säljer det märket, för vi ansåg väl inte att just den här djuraffären hade den bästa kund servicen! En ung blondin som nonchalnt snackade på men var ändå inte särskilt hjälpsam angående om den rymmer i vår bil eller ej och exakt hur den sätts fast. Vi fick heller inte se buren i storlek Small, som vi ska ha då vi har en liten hund. Vi fick se den i storlek Medium med orden "Om den här får plats får den andra det".

Ja men, vi vill se hur den andra ser ut... Haha så vi ska kolla vidare men det finns massor med butiker som säljer det märket häromkring!!

Sen åt vi ute! Idag är det ju lite av en syndar dag... Man tänker inte på vad man äter och så. Förutom under dagen! Men gott var det och det blev trerätters middag på ikea, haha! Mmmmm! ;)

Nu är vi återigen hemma och laddar om batterierna inför morgon dagens längre resa, för att se lillkillen!  

 

Det här är allt ni får se av den här dagen Just nu!! ;)

Av Isabella - 30 augusti 2013 10:59

God morgon! frukosten i magen och nu ska jag bara slappa lite innan jag beger mig ut på äventyr! Ska möta sambon i stan sen blir det att köpa ny MOBIL! Äta ute och mysa! Längtar enormt efter morgondagen. <3

Två stekta ägg med majonäs och ketchup - stevia! :) och en banan smoothie ;)

Av Isabella - 29 augusti 2013 17:38

Åh va glad jag är nu! Ja jag kan ju avslöja att på lördag eftermiddag ska vi kolla på en liten hund! En pojke på precis fyllda 9 veckor. Det ser verkligen ut som att vi ska ha honom, det är väl mer att vi vill träffa honom live först! Men ska vi ha honom kommer han dock inte hem till oss förens i början/mitten av september, eftersom att det är så vi vill ha det. Plus att vi ska hitta alla möjliga tillbehör först.   

Men jag längtar ändå! Imorgon en ny telefon, och på lördag titta på valp. Bästa helgen?! på länge i alla fall. Han är av rasen Jack Russell och renrasig. Super söt prick! Först var vi så säkra på att vi bara skulle ha en tik, men tänk så fel man kan ha. ;) helt plötsligt står vi och kollar på en hanne, haha. Men som sagt, vi får se! inget är spikat! men det ser väldigt ljust ut. :)

Jag vill tyvärr inte lägga upp bild på honom innan vi ens vet om han blir vår. Men alla vet ju hur en JR ser ut... tänk det och så suuuuuper öveeeeer sööööt! haha.

Personligheten enligt uppfödaren är att han är väldigt lugn, kelsjuk och "mesig", vilket passar oss perfekt. ;)

Av Isabella - 28 augusti 2013 20:09

Sista måltiden avklarad för idag ännu en gång, och snart kan vi ropa HELG! ;) men bara snart!!
Jag älskar korv! Alla sorters korv nästan! Och ännu en dag fick jag äta det hihi.

Korv med spenat. Grön mat! Yeah! haha. Lite grädde i spenaten så blev det as gott!

Följ oss på Instagram

Instagram

Presentation


Jag som driver bloggen heter Isabella och är 21 år. Jag bor i fina staden Helsingborg med sambon Markus och valpen Hugo. Härinne får ni ta del av vår aldrig så lugna vardag, inspiration, shopping, små tävlingar med mera.

Kategorier

FACEBOOK

Fråga mig

6 besvarade frågor

Mitt arkiv

Omröstning

Vilken bloggerska gillar du bäst?
 Isabella Löwengrip
 Kissie
 Keela
 Kenzas

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards