♥ Brunetten Talar ♥

Alla inlägg under november 2012

Av Isabella - 28 november 2012 23:50

Just nu är det mycket som händer i mitt liv och träningen är inställd för resten av veckan! Jag ska ta hand om mig själv på ett lugnare sätt och krya på mig!! Men det händer också mycket andra saker, så jag vet ärligt talat inte hur aktiv jag kommer att vara på att uppdatera! Kanske skriver jag av mig, eller så orkar jag inte. Bara någon dag i alla fall! Gissar på att det kommer vara skönt att ventilera sig här lite också men ändå..
Jag har mycket att fundera över och ta tag i... 


Aja.

Av Isabella - 25 november 2012 00:01

Hallå!
Idag har varit en så bra dag! Jag och Markus har för en gång skull kommit upp i tid och ätit frukost. Sedan var jag hos frisören och klippte mig. Blev riktigt bra!! Ingen jätte förändring utan det var mer luggen och så topparna.
Efter det kom vi hem en stund och tittade på en film, fråga mig inte va den heter för det vet jag inte haha.
Tillslut blev det av ren impuls fika på Espresso House med mamma och hennes blivande man! Alla fyra hade jätte trevligt! Vi satt där ett bra tag faktiskt. Det var mörkt när vi kom ut och då "fönster shoppade" vi.

Dagen avslutades med middag för mig och Markus på Burger King! Mmmmm härligt med ätardagar!
Som avslut på kvällen ska vi nu äta lite glass! Jammi! Lika bra att passa på för sen blir det hård träning imorn!!
Och Markus har förresten satt på mina lösnaglar! Älskar att ha en kille som kan allt!!
Det blev sååååååå fint!

Ha en fortsatt trevlig helg alla!

Av Isabella - 19 november 2012 22:50

God kväll!
Jag har klarat av skoldagen utan större skador, ha ha. Men varit sjukt irriterad på skolan!! Väntar på det där jäkla mötet fortfarande, så jag vet hur mitt schema kommer att se ut! Dom vet att det här med att inte veta och rubbade rutiner inte är något bra för mig, och ändå så drar dom ut på mötet. Jag klarar inte av att sitta idag och inte veta vad som händer imorn eller på onsdag!!


För övrigt fick jag chansen att vila lite innan när jag kom hem ifrån skolan. Dröjde inte många timmar förens Markus anlände också, och då blev det dags för frukt och grädde innan vi skulle iväg och veckohandla.


När vi kom hem värmde vi upp med dans här hemma. Det var så att i lördags fick jag ett helflipp och drog igång Darin på högsta volym och dansade till hans låtar med en vrål energi jag inte vet var den kom ifrån!! Haha där har vi ju den energin jag behöver vid träning!! Så Markus tänkte att om nu Darin och hans musik kan få igång mig så ska vi köra på det!! Igång med musiken och så hoppa vi runder och dansade haha!
Efteråt stack vi ut på powerwalken som den här veckan var riktigt tuff!!
Orkaaaar inte skriva om träningen nu men det kommer senare!
Svetten rann trots den enorma kylan men känns så skönt såhär efteråt!
Vecka 2 på detta tränings schema och nu jävlar ska det bli -1kg även den här veckan!!

Av Isabella - 16 november 2012 23:32

Kvällens middag blev grillad kyckling och sallad.:) alldeles lagom såhär en fredag kväll!
Nu gottar vi oss på grönsaker i dippa, nötter och 70% choklad.
Snart lördag - tjohejjjjj!

Och veckans sista träning är gjord också!!:)

Av Isabella - 16 november 2012 13:37

Hallåj! Ni anar inte hur glad jag är denna fredag!! Fredag betyder att det är dags att väga sig. - 1kg stod det på vågen, och det tog alltså fem ynka dagar att nå detta! Det var dessutom nästan två kg mindre! Jag vägde mig i söndags till att börja med men nu är det varje fredag. Trodde ärligt talat att det skulle stå mindre på vågen!
I den här takten går jag ner ungefär 7kg till Januari då jag ska börja med soppan!:) hihi!
Soppan kommer förmodligen göra att jag rasar 2 kg i veckan. Men om det nu skulle bli "bara" 1 kg i veckan betyder det att jag har gått ner ca 30kg till mitt mål! *ryser*.
Mitt mål är -30 kg till studenten i Juni dessutom!!:) Så det är perfekt!

Men nu gäller det också att jag håller den här takten om jag ska nå mitt mål! Jag måste fortsätta äta och träna rätt!
Till hösten har jag då nått -40 kg precis som jag ville!:)
Då har det tagit ett år och det tycker jag är skit bra!
Perfekta besked med tanke på hur dåligt jag mår och hur jag kämpat i veckan! Hihi.

Var hemma ifrån skolan idag på grund av magen. Men det känns okej. Jag måste vila. Och nu har jag hela helgen framför mig dessutom. Massa mys med älskling!:)

Av Isabella - 15 november 2012 22:13

Go kväll!
Jag lyckades ta mig igenom skoldagen, i tron om att vi slutade två, men istället blev det en timme mer! Varje timme var en plåga för mig att ta mig igenom, men gav mig fan på att klara det!! Detta slutade med att jag hann göra klart jätte mycket saker. Alla måsten liksom. Så nu kan mina lärare inget säga!
Min frånvaro har gått ner från 46% till 42%. Tjohejjj!
Man får ju hög frånvaro med denna sjukdomen, men jag har verkligen kämpat!


Ikväll blev det korvgryta till middag. Glömde ta bild men inget speciellt man skulle göra ändå. Vi använde falukorv sen är det bara att gegga! Haha.


Tittade på "Aldrig mera fet". Killen vägde 212 kg! Ja herregud vad stor han var.
Men tyckte det var någonting med honom ändå.
Och sedan gick han på 12 veckor ner till 160 kg!! Fattar ni?! Hm och då började man se honom på riktigt. Så söt!!! Runda goa kinder man bara ville greppa tag om och dra i haha.
Sedan nådde han sitt mål -100kg!! På knappt ett år!


Det borde vara omöjligt säger många. Men är det verkligen rätt att säga så? Vadå omöjligt? Det är omöjligt med dom tankarna, ja. Men har man viljan så övervinner den allt!
Jag kämpar ju med min vikt, har en stark vilja men också starka mediciner. Men tillslut kommer jag springa rakt in i målet och då jubla.


Vet ni vad jag ska göra när jag blir smal? Jag ska börja dansa igen - på allvar. Använda riktigt tighta och fina märkesjeans, gå runder i bikini på sommaren och vara jävligt stolt, och ja, allt som idag är pinsamt för mig ska jag med glädje göra då!!
Och fixa brösten!:D
Haha! Nej men jag hoppas faaaaan att dom sköter sig. Min största rädsla är att jag tränar bort dom, är ju faktiskt jävligt nöjd med storleken idag!
Men om dom försvinner ska jag efter vi är klara med att få våra barn - fixa dom.


Eller ska jag säga som min så kallade vän sa till mig "Det är bara massa fett". Jaha, vad har du i tuttarna då?!:D


Nåja. Det viktigaste är att jag går ner i vikt och når mitt mål. Tränar röven för fullt ändå, så försvinner brösten har jag ju en jävla rumpa kvar!  


Nu ska jag och Markus titta på fråga Olle. På tal om bröst och rumpa! Får se vad det är för knäppa människor den här veckan. Handlar i alla fall om porr. Woah!!!
Haha älskar att se detta programmet. Hur olika människor det finns, och ja......riktigt crazy! Underbart.
Lite nötter och choklad (70%) på det här så blir det riktigt bra!;)

Av Isabella - 15 november 2012 07:50

God morgon!
Min lediga dag är nu över och en skoldag till 14.00 väntar mig nu. Känner dock att energin inte är på topp tyvärr. Men säg mig när den är det?!
Väntar fortfarande mötet med rektorn, får se vad dom säger idag.

Om ungefär tio minuter ska jag ringa sjukgymnasten och boka tid. Hoppas det går undan!
Nu vill jag ha hjälp med den kroniska värken.
Har inte provsvaren kommit slutet av nästa vecka ska jag va dom hack i häl!

Av Isabella - 14 november 2012 21:17

Kvällens middag blev resterna av blomkålsgratängen och kycklingen! Imorn blir det att prova någonting nytt!!
Det är spännande det här. Och ni kan tro att jag har träningsvärk! Herregud alltså. Det gör ont i magmusklerna, låren och armarna/brösten. Värken i kroppen har tyvärr inte gett med sig! Men jag hoppas det kommer en dag för det också..

Psykiatrin ringde idag. Idioterna har äntligen kopplat!! Imorn ska överläkaren ringa igen och då ska han skriva ut Lamotrigin 100 mg istället för 200 mg! Så nu händer det saker.

Nu ska vi titta vidare på Stalkers!

Följ oss på Instagram

Instagram

Presentation


Jag som driver bloggen heter Isabella och är 21 år. Jag bor i fina staden Helsingborg med sambon Markus och valpen Hugo. Härinne får ni ta del av vår aldrig så lugna vardag, inspiration, shopping, små tävlingar med mera.

Kategorier

FACEBOOK

Fråga mig

6 besvarade frågor

Mitt arkiv

Omröstning

Vilken bloggerska gillar du bäst?
 Isabella Löwengrip
 Kissie
 Keela
 Kenzas

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards