♥ Brunetten Talar ♥

Alla inlägg under mars 2013

Av Isabella - 7 mars 2013 09:58

God morgon! Uppe med tuppen imorse för att jag för det första trodde jag skulle till skolan och sen började dom j-vla grannarna att borra innan kl ens var nio på morgonen! Om jag var arg?! Alvin låg sådär skönt och avslappnat och sov, men även han vaknade och gillade inte alls ljuden.

I alla fall så sluta mitt samtal med min lärare med att det inte blev någon skola idag. Jag har ju hemstudier men skulle in och få hjälp en timme om dagen ifall det behövdes. Insåg dock att där inte fanns något!

Så det jag tänkte göra denna morgon är att nu äta en god frukost buffé, sen sätta mig ner med lite uppgifter jag har!
Ska inte träffa min tjejkompis förens vid två i eftermiddag, så jag har ju verkligen gott om tid! Men det kan vara skönt det med, allra skönast hade varit att få sova igen men det känns helt hopplöst. Kan lika bra hålla mig vaken nu.

Nej, lite frukost nu sen plugg. Yey..

Av Isabella - 6 mars 2013 00:36

Den här dagen kan jag inte göra annat än klappa mig på axeln för! Riktigt stolt över hur jag klarat av dagen! Att sluta så sent som idag och ändå iväg och träna sen är riktigt bra för mig!
Upptäckte att det är faktiskt jätte skönt att gå ut på kvällen i den friska luften, sätta sig i bilen med Markus och dra igång härlig musik, sen in och träna hårt, ut till bilen, sen frisk luft igen och sen upp och ta en HÄRLIG dusch!! Lätt något man kan göra tre gånger i veckan. Jävligt skönt att göra någonting dessutom, och inte bara slänga sig på soffan.

Idag tränade jag; Crosstrainer TJUGO minuter. Nytt personligt rekord! Då är jag inte fullt död när jag avslutar heller även fast jag får spagetti ben! Så nästa gång blir det nog mer.
Sen så tränade jag mycket armar - Biceps och triceps!
Körde en slags intervall träning. Varvade vikterna, så först körde jag tunga vikter så mycket jag orkade, sen ändrade Markus vikten till mindre och då skulle jag köra fortare tills jag inte alls pallar mer! Dom två sista fick Markus hjälpa mig med för jag tappade nästan känseln i armarna!
Sen så tränade vi mage och ben också! 15 gånger 3 på baksida/framsida lår. 15 gånger 2 på benpress... Och sen så lite mage också men tog det jävligt lugnt!
Fick nämligen jävligt ont i vad som kändes som äggstockarna! Inte bra..

Är riktigt nöjd med mig själv, men jag tror att jag ska avsluta med crosstrainer hädanefter precis som när jag börjar! Ser mer och mer förändringar med mig själv. Sådana små saker. Till exempel när vi ska stretcha! I somras kunde jag inte få bakåt mitt ben mot rumpan för att stretcha låren. Idag fick jag upp benen utan problem och känner mig allmänt smidigare!
Så jag är fan skit nöjd!

För övrigt blev jag GODKÄND i Engelska och Bransch & Produktkunskap!:) Hell yeah! *Strooonger than yesterdaaaay!*... Haha.
Nej jag är äckligt trött nu!
Sova lite kanske? Japp, ska somna till Alvins smällande ljud mot vattenflaskan som han ständigt dricker ur numera.:D Börjar må dåligt igen, så bäst att slockna innan det blir värre tror jag.

Idrott imorgon!
WOHO! Mer träning! hahaha... Kill me!!! Imorgon SKA jag inte få ont... Nej det har jag bestämt serrö..
Haha stod ju i duschen innan och insåg att jag hade idrott imorgon och inte alls var ledig helt! Hur kan man stå i duschen och tänka på idrott? haha. Men därefter så blir det att träffa en kompis!

Nej sova. Bye!

Av Isabella - 5 mars 2013 14:16

Helt underbart väder som jag just nu utnyttjar väldigt mycket! Sitter ute i solen och pluggar i väntan på min lektion som börjar om lite mindre än en timme! Alla slutar två idag, då en lärare är sjuk. Men det är knappast lönt att gå hem och slappna av, innan man ska på nästa lektion igen. Jag är den enda som har dessa extra lektioner på tisdagar, men ja. Det viktigaste för mig är att jag hinner ifatt. Har så lite kvar i jämförelse med när detta startade! Kommit så långt på vägen, så därför känns det inte så illa med detta längre. Jag kommer vara så stolt sen!
Pluggar engelska ute i solen och bara njuter.
Snart är även den här dagen avklarad och imorgon är det hemstudier! Då kan jag vila, och det ska bli så så så skönt!

Nej nu blir det att bruka allvar här.

Av Isabella - 4 mars 2013 21:33

APTRÖTT ikväll!! Haha, shit och det är bara tisdag imorgon. Dock går jag ju inte hela veckor i skolan just nu, så det är skönt!
Imorgon går jag jätte länge + gymmet på kvällen. Då kommer jag slockna snabbt på kvällen!

Men ikväll slocknar jag nog inte snabbt hur trött jag än är. För jag har mycket tankar i huvudet just nu!

Bild på kvällens middag. Blev rester från vår LCHF pizza "bara", från helgen! Mycket godare idag faktiskt, hihi. Så den satte sig finfint!!

Av Isabella - 2 mars 2013 23:29

Mitt lördags godis blev melon, nötter och LCHF chokladbollar! Så jäkla gott så jag blir inte ens frestad av Markus godis påse!
Det är en himla tur man lär sig uppskatta andra godsaker än godis och läsk här i livet! Hur hade det annars gått för lilla mig? Är nog snart två månader sedan jag slutade äta sånt. Stolt!

Av Isabella - 2 mars 2013 19:29

Riktigt trött men nu är allting inhandlat och så som var tvunget!
Har även fått titta på underbara Vampire Diaries!
Konstigt nog mår jag dock lite illa.... Vet faktiskt inte varför. Känner mig proppfull och inte så sugen på någonting. Höm Höm! Nåja, det är inte så att jag tänker tvinga mig själv.
Haha åh, och så står Markus och gör chokladbollar till mig och hemmagjord pizza! Äh, lite äter jag ändå.

Har kollat en hel del praktiska grejor och så också. Hihi, kändes bra! Kanske ordnar sig saker och ting ändå, tillslut.

Av Isabella - 2 mars 2013 14:22

YEEEES!! Jag har nått ett av mina stora delmål!! Fattar ni hur glad jag är?! Står på en siffra jag inte stått på över 3 år! Väger fortfarande för mycket men på jääääävligt rätt väg! Blev helt överlycklig innan när jag stod på vågen och såg resultatet. Det är heeeelt crazy! Men nu är jag bara ännu mer taggad och har ett härligt lyckorus i kroppen!   

FUCK PCO! Kan jag inte gå ner fast du står i min väg? ELLOR HUR! Jag äger ut dig sjukdomshelvete!   


Haft en riktig mysmorgon här hemma och vaknade typ halv tio av en helt galen Alvin som ville ut och göra lägenheten osäker, haha. Så, så fick det bli!

Idag är det som står på schemat att kolla rundor lite på olika praktiska grejor, handla hö till Alvin, fixa hemmagjord LCHF-Pizza och LCHF-Chokladbollar! Lördagskvällen kommer bestå av Vampire Diaries kl 18.00, Mello kl 20.00 och sedan lite filmer och (nyttigt) gott till det!  


Lyssnar på härlig musik på Spotify nu och mår allmänt bra!!  


 


Härliga lördag!

Av Isabella - 1 mars 2013 23:39

Detta är äkta fredags mys!! Så gott och framför Modern Family! Kan ju inte bli bättre.

Följ oss på Instagram

Instagram

Presentation


Jag som driver bloggen heter Isabella och är 21 år. Jag bor i fina staden Helsingborg med sambon Markus och valpen Hugo. Härinne får ni ta del av vår aldrig så lugna vardag, inspiration, shopping, små tävlingar med mera.

Kategorier

FACEBOOK

Fråga mig

6 besvarade frågor

Mitt arkiv

Omröstning

Vilken bloggerska gillar du bäst?
 Isabella Löwengrip
 Kissie
 Keela
 Kenzas

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards